Black water rafting i Waitomo Caves!

Är så himla, himla glad att jag av alla människor har fått chansen att åka till detta underbara, vackra och häftiga land. Ett land där ingenting känns omöjligt. Här kan man göra/se/uppleva nästan allting som man bara kunnat drömma om innan. Läste ett litet citat på Grabone förut (en sida vi köper upplevelse-presentkort ifrån) som jag tycker passar in så bra på det här, hittar inte det exakta nu men på ett ungefär så var det såhär: "There is only two places where you can go from magnificent mountains and volcanoes, to the beach for a swim with the dolphins in the same day. New Zealand is one, Narnia is the other". KLOCKRENT, eller vad säger ni? Eller ja, ni kanske inte förstår min kärlek till det här landet eftersom många av er inte fått uppleva landet med egna ögon, men jag hoppas mina bilder kan förmedla en del av det iallafall!!

Hur som helst var min poäng att jag verkligen älskar det här landet för att jag får uppleva så himla mycket jag aldrig kunnat drömma om. Till exempel, om någon för ca ett halvår sedan hade sagt att "Louise, en dag kommer du att glida runt I en underjordisk grotta, ca 60-100 meter under marken, hoppa från små vattenfall och leta din väg ut ur grottan endast genom att följa Glow Worms som du ser ovanför dig", då hade jag antagligen trott att denna personen hade en skruv lös. Men nu sitter jag här, med ett leende på läpparna och kan säga att jag faktiskt gjort allt det där.

I söndags åkte jag, Sophie, Martina och Elli till Waitomo Caves för att göra något som kallas för Black Labyrinth. Vi fick åla oss in i de redan blöta våtdräkterna, dra på oss vattenkängorna, en hjälm på huvudet och sedan allas vår favorit - gummiringen. Utan denna gummiring så hade vi aldrig ens fått "gå" in i grottan, livsnödvändigt att ha den där inne!!

Efter att vår guide har gått igenom alla (också livsnödvändiga) regler och instruktioner så fick vi öva på att hoppa baklänges med ringen ner i vattnet, eftersom det var så vi skulle göra vid vattenfallen sen.
Tyvärr så kan jag inte skryta alltför mycket om vattenfallen eftersom dom var väldigt små, men i alla fall, hur många har fått hoppa baklänges ner för ett vattenfall? I en grotta? Inte supermånga skulle jag gissa på!;)

Hela turen runt inuti grottan var väl på ungefär tre timmar och när vi sedan kom ut levande så firade vi alla genom att äta varm soppa och bagel som vi bjöds på:)

Detta var en så himla häftig upplevelse! När man väl var där nere så var det lite småläskigt stundvis, men det glömde man snabbt bort när man fick se så mycket vackra och häftiga saker!

Här får ni lite bilder från vårt äventyr!:)
 
 
 
 
 
 

Hela gänget som gjorde detta med oss



Gummiringen på sin rätta plats!;)
 
 
 
 
 
Utgången från grottan!
Det var allt för denna gången, nu i helgen blir det Auckland!:)

Cheers!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

louisesadventure.blogg.se

Hejsan! Jag heter Louise och är 21 år gammal. Jag befinner mig just nu på andra sidan jorden för att förverkliga min dröm som au-pair. Min bostadsplats för det närmsta året är alltså i Nya Zeeland och det är på denna bloggen som jag kommer att skriva om vad som händer i mitt liv när jag är här, upp och ner från er där hemma.

RSS 2.0