Art decó, fängelsetur och bergbestigning

Hallå bloggen!
Känns som att det var evigheter sen jag skrev här nu, vet inte riktigt varför det blivit så, haft fullt upp antar jag...
Men nu tänkte jag försöka komma ikapp lite i alla fall och berätta för er den helgen när jag var i Napier, the city of Art Decó!
 
Minns inte riktigt när detta var, men gissar på två- tre veckor sedan. NI som känner mig vet ju hur mitt minne är, så tänkte inte skriva alltför mycket om denna helgen (eftersom jag inte minns så mycket), utan tänkte mer ge er bilder att beskåda. After all, en bild säger mer än tusen ord. Så låter bilderna prata för sig själva.
 
 
Skulle ta en bensträckare vid en utkikspunkt och hittade ett vattenfall, love NZ
 
Napier
 
Bara jag som får Pippi Långstrump känslor?:D
Jag och Lea
 
 
 
Jag och Elli tog även en tur på Napiers gamla fängelse. Här i våra rätta roller, eller?
 
Tilläggas bör kanske att vi tog spökturen... Här är en vattenkran som alltid droppar (nyfiken som jag är försökte jag såklart stänga av den, gick icke)
 
 
 
 
Utsikt på vägen uppför det lilla berg vi besteg (med min skadade tå, jag är awesome haha)
 
On top of the World!
 
Känslan att vara totalt fri är ovärderlig!<3
Haha Elli kanske inte gillar denna bild så mycket, men hade en väldigt rolig bilfärd hem när vi försöka äta vår takeaway mat! Här i NZ får man alltid all mat i antingen tidningspapper eller sånt här papper. Pommes och vårrullar när det är precis svart i bilden och kringelikrokiga vägar var så kul så jag hade träningsvärk i magen efter allt skratt. Inte lätt att hitta maten i allt papper;)

Det var allt för den här gången vänner, ska försöka uppdatera er om Samoa snart, så ni får sitta där hemma och vara lite avundssjuka hihi.

Take care
 
Puss & kram skumbanan
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

louisesadventure.blogg.se

Hejsan! Jag heter Louise och är 21 år gammal. Jag befinner mig just nu på andra sidan jorden för att förverkliga min dröm som au-pair. Min bostadsplats för det närmsta året är alltså i Nya Zeeland och det är på denna bloggen som jag kommer att skriva om vad som händer i mitt liv när jag är här, upp och ner från er där hemma.

RSS 2.0