Välkommen vår!!!

Som ni förstår av rubriken så har det äntligen, ÄNTLIGEN börjat bli vår här! Som jag har längtat efter att ha haft vinter sedan typ november förra året... Inte för att det har varit minusgrader här varje dag, men det har inte precis vart shortsväder. Until now då. Har kunnat vara ute i klänning/short och linne cirka tre dagar nu. Har till och med lyckats få lite bränna!
Man måste dock vara väldigt försiktig här borta eftersom det är så annorlunda med solen och så här, även att det känns lika varmt. Enligt Elli så är ozonhålet precis ovanför Nya Zeeland och att det är därför så många härikring har hudcancer. Vet inte riktigt om jag tror på det där, men för att vara på den säkra sidan så slabbar jag in mig med solkräm varje gång jag är ute och solar. Gör nog mamma glad skulle jag tro;)

 

Sedan sist så har jag inte hunnit med så mycket spännande, vart en lugn helg faktiskt. Jag var ute I Cambridge igen i fredags och sedan på lördagen så var jag på bio med Johanna, vi såg "The Mortal Instruments- city of bones". Är ju lite geek av mig ibland så tyckte faktiskt den var riktigt bra!:) När jag kom hem från bion så var grillfesten här hemma redan igång, ca 15-20 vuxna och ungefär lika många barn. Ljudnivån kan ni ju tänka er, men var trevligt ändå. Det var dessa två dagar som vädret varit helt underbart på (som en riktigt varm sommardag i Sverige), så självklart trodde jag och Elli att det skulle vara likadant på söndagen. Vi bestämde oss därför att åka till en av nordöns finaste stränder, den vid Mount Manganui. Tar cirka en timme dit och när vi väl var där så regnade det. Just our luck. Var ganska molnigt och lite småkyligt men fick oss lite sol ibland i alla fall, så åkte inte dit helt i onödan!

Resten av veckan nu har jag jobbat, lite olika tider ibland än vanligt, så hade lite ledigt i tisdags med. Då passade jag och Elli på att åka till Blue Springs. Väldigt vackert och underbart väder igen!

Ja som sagt, inte så spännande saker att uppdatera er med, men kan ju inte leka superhjälte varje vecka.. ;)

Nu är det helg igen, härligt! Så idag har jag bjudit över lite vänner hit (har huset nästan för mig själv), och på lördag ska jag på rugby match. Jag vet, jag vet, ni tror jag skämtar. Jag har ju alltid varit så intresserad av sport... MEN ser faktiskt fram emot denna matchen, rugby är väldigt stort här och det är nationallaget All Blacks som ska spela, så kommer nog bli grymt kul. Gissar på att stämningen är ganska härlig också.

Skulle ha infogat bilder till er med, men min blogg hatar tydligen mig, försökt cirka hundra gånger sedan igår, men går icke. Får vänta till någon teknikkunnig människa kan hjälpa mig. Så ni får helt enkelt visualisera er vacker natur och solsken. Typ.

Hoppas ni alla får en riktigt trevlig helg!:)

Puss&kram skumbanan

Cheers

 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

louisesadventure.blogg.se

Hejsan! Jag heter Louise och är 21 år gammal. Jag befinner mig just nu på andra sidan jorden för att förverkliga min dröm som au-pair. Min bostadsplats för det närmsta året är alltså i Nya Zeeland och det är på denna bloggen som jag kommer att skriva om vad som händer i mitt liv när jag är här, upp och ner från er där hemma.

RSS 2.0