För vi har faktiskt räddat världen! (Enligt oss iallafall)

Dags för en uppdatering igen kära vänner! Blir lite om förra helgen samt om helgen som precis varit!:)

Förra helgen så minns jag faktiskt inte allt jag gjorde, men det som gjorde störst impact var ju självklart att rädda världen. Det är inte något man glömmer i första taget precis;) Nu undrar ni säkert HUR vi har räddat världen. Detta är en alldeles för stor hemlighet för att er att veta, så låt oss bara säga att mänsligheten och jorden låg i våra händer (mina och Ellis) och vi räddade er. You're welcome!;) Tycker minsann att vi förtjänar en riktigt film-applåd. Ni vet en sådan där som dom alltid gör dramatiskt i filmer där en person börjar klappa sakta och sen joinar alla in, en efter en i en hejdundrande applåd!
 
Här kommer lite bilder från jordens undergång:


Denna helgen så har Elli vart iväg på en resa upp till norr med en annan au-pair, hon är ledig hela veckan, och inte jag, så det var därför jag inte kunde följa med.. Så har fått underhålla mig på egen hand, vilket slutade med en riktigt trevlig lördag i Hamilton med Emelie och Johanna, det blev paintball och bio! Kul med paintballen, men gjorde faktiskt riktigt ont på vissa ställen;)
Söndagen fick jag rese-abstinens och bestämde mig för att åka till Maungatautari för att gå runt i deras ekologiska, pestfria "park". Riktigt fint faktiskt även såhär mitt i vintern! Fick se lite coola fåglar, tyvärr blev det inga bra bilder på den p.g.a av solen, men här kommer ett par från parken i alla fall!
 

Ett litet hus man kunde gå upp i för fin utsikt över träden:)

Denna veckan är sista veckan som barnen har skollov, så ska bland annat ta dem till Hamilton Zoo på torsdag, blir nog kul!:)

Tja, det var väl allt från mig den här gången!
Cheers!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

louisesadventure.blogg.se

Hejsan! Jag heter Louise och är 21 år gammal. Jag befinner mig just nu på andra sidan jorden för att förverkliga min dröm som au-pair. Min bostadsplats för det närmsta året är alltså i Nya Zeeland och det är på denna bloggen som jag kommer att skriva om vad som händer i mitt liv när jag är här, upp och ner från er där hemma.

RSS 2.0