Party, vattenfall & svarta stränder

Dgas för ännu en uppdatering om helgen (är ju endast i helgerna som jag gör nåt kul, därför det bara blir nya inlägg då)!:)

Veckorna bara svichar förbi här.. I måndags var jag fortfarande bakis från Auckland, svintrött och allmänt hängig och trodde aldrig att jag skulle orka med veckan som varit, men innan man vet ordet av så är det fredagkväll igen vilket innebär LEDIG.

Denna helg bestod av en lite lugnare lördag, med fika, presenthandling och pre-drinkning innan vi drog oss in mot Hamilton för att försöka hitta till 21års-festen jag/vi var bjudna på. Som vanligt så kom vi lite vilse, men hittade tillslut till lokalen där dom höll till:) Efter att ha varit där någon timme eller så, så bestämde vi oss för att gå in mot stan istället och gå ut på en pub/dansställe.. Vi hittade ett trevligt ställe med väldigt billiga jägerbombs (sjukt goda), så hängde där största delen av kvällen, Sophie och Martina mötte även upp oss ute sen, vilket var trevligt!:) Kvällen slutade mycket tidigare än vad jag och Elli är vana vid när vi går ut, men antar att det blir  så när man helgen innan festat i en stor stad, då är inte de mindre lika roliga;)

Söndagen däremot åkte vi iväg på lite äventyr igen! Denna gång blev det mot Raglan.
Det var en helt underbar söndag och vi hann med att se så himla mycket under bara en dag! Först kikade vi på Whale Bay (som helt ärligt bara var en massa svarta stenar), sen fortsatte vi mot en strand vi kollat upp innan som vi tyckt har låtit väldigt intressant, den är nämligen svart! Vägen dit var inte den lättaste ska jag tala om för er, antagligen därför det knappt var några människor där förutom oss. Vägarna här borta är inte som man är van vid i Sverige, framför allt inte vägarna när man inte är i en stad, dom är så kringelikrokiga och man ser kanske ett par meter framför sig hela tiden för att allting runtikring vägen är typ.. "regnskogar", såg ut som det iallafall;) vissa vägar kan man knappt ens kalla vägar. Men vi kom dit. Utan att åka vilse. Utan att få en sten, eller ett träd eller en fluffig kossa på oss. Sa jag fluffig kossa? Ja precis, det har dom här och det må jag säga, att det var faktiskt rikitgt söta kossor det dära. Tyvärr syns det inte på fotona vi tog hur fluffiga dom var, så ni får helt enkelt bara föreställa er en fluffig kossa.


Stranden var så otroligt vacker när vi kom dit! helt svart, och vackra vågor och allt det där! Vi började ta lite foton såklart och efter ett tag så kommer det fram en man och hans hund på en fyrhjuling fram till oss. Detta visar sig vara en av de trevligaste människorna vi stött på sen vi kom hit, han erbjöd sig att köra oss runt hela stranden så vi fick se andra sidan med (eftersom den var ett par km lång), när vi väl kom till andra sidan så frågar han oss om vi någonsin kört en fyhjuling innan (tror det heter fyhjuling på svenska iallafall), när vi säger nej, så är det ju självklart att vi måste lära oss det! Så vi fick köra runt på hans fyrhjuling där på stranden, runt i vattnet, i de små strömmarna som leder ut mot stranden osv, det om något kändes verkligen som att köra riktig offroad, superkul var det!!

Efter några timmar där på stranden med vår guide så åkte vi vidare för att se Bridal Veil falls, som också var väldigt vackert! Och långt! tror själva vattenfallet var på typ 66 meter eller nåt... otrolig natur iallafall! Eller ja, det är det ju överallt härikring, man tappar andan hela tiden, blir helt hänförd!

Efter att ha åkt runt lite överallt så bestämde vi oss för att åka in mot stan för att käka lite, och senare mot kvällen så åkte vi till en fin utkikspunkt för att se när solen gick ner. Stackars Bobby fick stå ut med hela våran vikt på motorhuven, men han verkade lika glad för det när vi väl åkte hem sen!

För att sammanfatta, helgen har varit så himla rolig, igen! Kan inte annat än att säga att jag är kär, kär så långt in i själen och hjärtat man kan komma. Kär i landet, kiwifolket och deras "hakuna matata" feeling, kär i naturen, omgivningen, kär i känslan jag får när jag är ute på mina äventyr och får se allt det här vackra som naturen skapat alldeles själv.

Ber om ursäkt för att alla mina inlägg blir så långa, trots att jag sa i mitt första inlägg att dom inte skulle blir det... Well you don't have to read it if you don't want to!:)
 
Nu är det alltså måndag igen, men denna veckan kommer gå ännu fortare än förra, för denna veckan jobbar jag bara tre dar och sen är jag långledig, tjoho!

Här bjussar jag på ett par bilder från helgens äventyr:)

Ta hand om er!
 
Ett fint träd såg som glad ut:)
Elli & Bobby
Bridal Veil Falls
Whale Bay
 


Kommentarer
Caroline

Det är så kul å härligt att läsa och se dina äventyr =) det ser helt otroligt ut, vilka vackra landskap. Måste säga jag är lite avis ;) Kram

Svar: Det är ännu vackrare än vad bilderna visar ska jag säga! svårt att fånga på bild, det är verkligen paradiset här nere!:) vem vet, en dag kanske du åker hit och får se allt med egna ögon?;) kram!
Louise Almqvist

2013-07-01 @ 10:45:25
URL: http://kiwisens.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

louisesadventure.blogg.se

Hejsan! Jag heter Louise och är 21 år gammal. Jag befinner mig just nu på andra sidan jorden för att förverkliga min dröm som au-pair. Min bostadsplats för det närmsta året är alltså i Nya Zeeland och det är på denna bloggen som jag kommer att skriva om vad som händer i mitt liv när jag är här, upp och ner från er där hemma.

RSS 2.0