Första inlägget (förhoppningsvis!)

Har äntligen tagit mig i kragen och startat mig en blogg. Tror jag. Hoppas jag. Vet inte riktigt vad jag gör om jag ska vara ärlig och inte blir det ju bättre av att allting bara fastnar hela tiden så jag inte ens kan trycka någonstans... Kanske inte är meningen att jag ska starta blogg?
Meeen, det bryr jag mig inte om, för här är den nu iallafall.
 
Det är alltså här jag ska försöka hålla er där hemma uppdaterade om vad som händer i mitt liv när jag är här nere (om jag nu lyckas klura ut hur man gör med allt).

Vet att jag borde skaffat blogg direkt när jag kom hit, men har faktiskt inte hunnit eller tänkt på det. Lite dåligt tänker ni kanske eftersom det faktiskt gått en månad nu sen jag kom hit. Eller imorgon är det är månad. För mig känns det jättekonstigt att det redan gått en hel månad.. Första veckan gick jättesakta, som en stackars liten sköldpadda som aldrig riktigt kunde komma i mål. Det var så mycket nytt, allting i princip är helt annorlunda mot vad jag är van vid där hemma. Omgivningen, människorna, körningen, maten och mycket mycket mer.


Vändningen kom när jag tillslut började lära känna lite folk, så jag hade någon att träffa på kvällarna efter jobbet eller om helgerna då jag är ledig.
 
Kan tyvärr inte riktigt uppdatera er så mycket om vad som hänt sen jag kom eftersom jag inte gjort några dunderspännande resor än (det kommer, lovar), så ger er bara en snabbrepris om vad som hunnits med under en månad, jag har:
* Lärt mig köra på fel sida av vägen
*Blivit betydligt bättre på engelska
*Träffat superhärliga människor
*Bowlat, gått på bio, haft filmkvällar
*Åkt till en liten by med två hus som en hund och ett får
*Upptäckt Cambridge
*Åkt/gått vilse. Ett par gånger
*Haft en svinrolig utgång

Ja det är väl det jag kommer ihåg nu, men som sagt, inte så spännande än!
Till helgen är det midsommar hemma i Sverige, en tradition jag självklart ska försöka fira så gott jag kan här också. Jag och Elli (en annan tysk au-pair) ska åka till Auckland över helgen för att bland annat se vattenfall och festa i sann Sverige-anda. Kommer bli galet roligt!

Guess this have to be enough för mitt första inlägg, ska försöka att uppdatera någorlunda ofta (dock inte såhär långa inlägg gissar jag på).

Hoppas ni alla har det bra där hemma, tänker på er varje dag!

Puss & kram




Kommentarer
eve

Yeeeayh!!

Svar: haha ja jag fick ihop det tillslut, men var inte lätt x)
Louise Almqvist

2013-06-21 @ 16:22:22


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

louisesadventure.blogg.se

Hejsan! Jag heter Louise och är 21 år gammal. Jag befinner mig just nu på andra sidan jorden för att förverkliga min dröm som au-pair. Min bostadsplats för det närmsta året är alltså i Nya Zeeland och det är på denna bloggen som jag kommer att skriva om vad som händer i mitt liv när jag är här, upp och ner från er där hemma.

RSS 2.0